Veelgestelde vragen
Algemeen
U heeft een vrij artsenkeuze, zij het dat wij daar wel bepaalde voorwaarden aan stellen. Wij nemen in ieder geval nieuwe patiënten aan die in Smilde komen wonen. Heeft u reeds een huisarts in Smilde of Bovensmilde, maar wilt u van huisarts wisselen, vragen wij u altijd om eerst een gesprek met uw eigen huisarts te voeren. Vaak is zo'n gesprek voldoende om een probleem op te lossen. Mocht u na dit gesprek alsnog van huisarts willen veranderen, zullen wij u uitnodigen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek, waar uw wensen en verwachtingen onderwerp van gesprek zullen zijn.
U staat altijd bij één huisarts ingeschreven. Dat is uw vaste huisarts. Mocht deze huisarts afwezig zijn, of mocht zijn of haar spreekuur vol zitten, krijgt u van de assistente de vraag voorgelegd of u één of meer dagen wilt wachten op uw eigen huisarts, of dat u een afspraak wilt maken bij één van de andere huisartsen.
U hoeft zich niet te melden, u kunt gewoon plaatsnemen in de wachtkamer.
Als u onverhoopt een afspraak wilt afzeggen, dient u dit tenminste 24 uur van tevoren te doen.
In dat geval krijgt u van de praktijk een rekening ter hoogte van het bedrag dat gerekend wordt voor de niet nagekomen afspraak. Dat varieert van € 4,50 voor een telefonisch consult tot € 80,75 voor een chirurgische ingreep. U dient deze rekening zelf aan de praktijk te betalen, u krijgt hem niet vergoed van de zorgverzekeraar.